Mistrz Gry
|
|
Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 4963
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 43 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
|
Postać gracza (najważniejszy element systemu)
Oprócz minimum:
- Imię
- Klan
- Wygląd
- Historia postaci (pochodzenie, dzieciństwo, wykształcenie (czy ogóle i jakie), znajomi, rodzina, poziom zamożności etc.).
Dochodzi do tego jeszcze wybór, które atrybuty u postaci będą kluczowe: fizyczne (siła, zręczność, wytrzymałość), społeczne (charyzma, manipulacja, wygląd), umysłowe (percepcja, inteligencja, spryt). Wystarczy napisać w kolejności od najważniejszych do najmniej rozwiniętych np. fizyczne, społeczne, umysłowe (bez rozdrabniania się na poszczególne).
Ponadto, do wyboru są jeszcze zdolności (bardzo dobrze by było, gdyby były wspomniane w historii postaci, w jaki sposób je zdobyto). Po dwie z każdej kategorii:
1. Bójka, czujność, uniki, wysportowanie, zastraszanie, znajomość półświatka, empatia.
2. Broń palna, etykieta, krycie się, prowadzenie, walka wręcz, zabezpieczenia, sztuka przetrwania.
3. Finanse, informatyka, lingwistyka, medycyna, okultyzm, polityka, śledztwo.
W ogóle pasowałoby gdyby każda posiadana zdolność czy umiejętność była w miarę wyjaśniona w historii postaci (ktoś przecież musiał nauczyć ją posługiwać się bronią/jeździć konno/rozmawiać po hiszpańsku etc.).
Do stworzenia bogatej i barwnej postaci mogą być pomocne drobne uwagi (trochę chaotycznie zebrane, ale powinny pomóc). Są to raczej drobiazgi, ale ułatwiają wczuć się w postać:
- Wybieramy strój bohatera ustalamy, jaką modę preferuje.
- jakie nosi ozdoby
- jaka jest koordynacja ruchów postaci: zwinna czy raczej słoń w składzie porcelany, czy każdy ruch jest miękki i elegancki, a może gwałtowny i niezgrabny, praworęczny czy leworęczny
- co lubi jeść i pić
- jak nosi się postać, jaka jest wobec otoczenia: przyjazna, opryskliwa, gburowata, szalona, jak odnosi się do zwierząt (woli je od ludzi?)
- geniusz czy idiota ? Oczywiście wpływ ma tu cecha zwana potocznie inteligencją, ale warto zastanowić się czy postać obnosi się ze swoją wiedzą, a może ukrywa braki w wykształceniu, stara się dowiedzieć jak najwięcej, jest ciekawska, ograniczona, tępa, lubi dysputy filozoficzne, a może po prostu woli prać (niekoniecznie ubrania)
- na co lubi przeznaczać pieniądze ? Kobiety/mężczyźni ? Wino ? Śpiew ? Książki ? Sprzęt komputerowy ? Wykształcenie ?
- w co wierzy postać ? W naukę ? W człowieka ? W przyszłość ? W bogów, Boga czy boga ? Jest ateistą, monoteistą, fetyszystą, animistą ?
- kodeks postępowania postaci: czy posiada, czy lubi krzywdzić innych, wykorzystywać, a może płacze nad każdym zabitym komarem ?
- co kocha, czego nienawidzi ?
- czym się interesuje ?
- motywacje postaci (co sprawia, że jest w stanie zebrać wszystkie siły i skierować je w sobie tylko znaną stronę?).
Karta postaci (to, co wyżej) stanowi wymóg przystąpienia do gry. Może być w dowolnej formie: od suchych faktów w równoważnikach zdań po opowiadanie, jakiego nie powstydziliby się Lovecraft i Rice. Nie wszystkie punkty muszą koniecznie zostać uwzględnione (no, może poza atrybutami i zdolnościami), ale można dopisać coś własnego. To w końcu „erpeg” – można stworzyć taką postać, jaką się tylko chce. Ogranicza nas tylko (aż?) wyobraźnia.
Karty proszę wysyłać mi na pw lub mejlem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|