Autor |
Wiadomość |
<
Tawerna
~
Wampir
|
|
Wysłany:
Pią 14:06, 03 Sie 2007
|
|
|
Mistrz Gry
|
|
Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 4963
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 43 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
|
Jak to czytam, to faktycznie szczena opada. To przegięcie żeby robić z łowców jakieś robocopy albo innych terminatorów, którzy niewiele się różnią od tych, na których polują.
Co do samych specjalizacji, to podoba mi się pomysł ukierunkowania takiego gościa: ten na wampiry, tamten na wikli, jeszcze inny na magów etc.. Świetna sprawa. Poza tym jest to bardziej realistyczne, bo w życiu też są specjaliści, a nie złote rączki. Jak koleś ma polować na Kainitów, to jest tak szkolony żeby jak najlepiej spełniał swoją rolę, a nie uczy się go wszystkiego... "bo się może przydać". To rozwiązanie zdecydowanie in plus.
Z azjatyckimi nieumarłymi nie miałem specjalnie do czynienia, więc nie będę się wypowiadał, ale z tego, co mówisz to tam dopiero jest przegięcie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
|
Wysłany:
Pon 17:33, 06 Sie 2007
|
|
|
Łowca czarownic
|
|
Dołączył: 28 Sie 2005
Posty: 1024
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Sfera Materii Negatywnej
|
|
Ta dlatego nie lubię żadnych dodatków do łowcy.
Z resztą tu było tak jak z Wampirem do którego BW wydało masę clanbooków dodatków i innych ceregieli.
Nie MG zaskakiwał gracza ale gracz MG bo wyciągał zaletę z jakiegoś tam 50 wydania clanbooka do czegoś tam.
Łowca w sumie doskonale jest opisany w samej podstawce.
A resztę można sobie dopowiedzieć w miarę postępów w kampanii.
Mój podopieczny np zanim został w wojsku i po tym jak został zwolniony z woja pracował w LA jako zwykły taksówkarz czyli zaczynałem jako zwykły śmiertelnik który nie wiedział nic o istnieniu nadnaturali.
Fakt faktem że z woja wyniósł pewne specyficzne umiejętności ( patrz telekineza i trochę pirokineza, nie spowoduje pożaru ale papierosa sobie odpali ) ale wiedzę zdobywał w miarę grania.
A ile zabawy było w graniu nieświadomego wojaka gotowego każdemu po pijaku dać po gębie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Wysłany:
Pon 22:04, 06 Sie 2007
|
|
|
Mistrz Gry
|
|
Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 4963
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 43 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
|
A gdyby tak zorganizować sesyjkę na forum ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Wysłany:
Pon 23:36, 06 Sie 2007
|
|
|
Malk Content
|
|
Dołączył: 02 Sie 2006
Posty: 3242
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 356 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków/ aktualnie Chrzanów
|
|
dobry pomysł
parę osób ustaliłoby termin, każdy stworzyłby postać i monitory nasze spłynełyby Krwią
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Wysłany:
Wto 7:34, 07 Sie 2007
|
|
|
Mistrz Gry
|
|
Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 4963
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 43 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
|
Oczywiście o niebo lepiej byłoby pograć "w realu", ale pewnie nie znajdzie się odpowiednia liczba chętnych krakusów. Na forum o tyle powinno być łatwiej, że teoretycznie zagląda tu więcej osób, więc i (chyba) łatwiej będzie o graczy.
Gdyby ktoś poza Karą się zdecydował, proszę się w tym temacie dopisać. Nie trzeba znać systemu żeby zacząć, stąd mile widziani są także zieloni (nie, nie CI zieloni ). Kiedyś musi być ten pierwszy raz, nie ?
Niezależnie od tego, jak się rozwinie sytuacja założę oddzielny temat o samym rpg i Wampirze tak, żeby mieć przynajmniej pojęcie jak to to wygląda (to dla tych, którzy byliby zainteresowani, a bali się, że sobie nie poradzą).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Wysłany:
Wto 15:57, 07 Sie 2007
|
|
|
Łowca czarownic
|
|
Dołączył: 28 Sie 2005
Posty: 1024
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Sfera Materii Negatywnej
|
|
Hmmm no można by było z tym że jedna sesja trwałaby trochę długo.
W sumie grałem już tak.
Gracz coś deklaruje a MG mówi czy mu to wychodzi czy nie a potem się pisze ładny opis sytuacji na która reagują albo i nie inni gracze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Wysłany:
Wto 17:05, 07 Sie 2007
|
|
|
Mistrz Gry
|
|
Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 4963
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 43 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
|
To, że trochę by to trwało zdaję sobie sprawę, bo trzeba by wziąć pod uwagę fakt, że nie każdy odpisywałby po kilku godzinach (że "natychmiast" nie wspomnę). Ale chyba nikomu się nie spieszy ?
Po drugie mechanika zostałaby znacznie ograniczona, bo jak niby przełożyć testy/rzuty kośćmi na post na forum. Owszem można i zapewne będzie trzeba, ale załatwi się to inaczej.
Najważniejsza sprawa: potrzebni są gracze, bo dwie czy trzy osoby to tak trochę mało.. Oczywiście ktoś może dołączyć pod drodze. I tak wydaje mi się, że to będzie okrojona wersja prawdziwego erpega i faktycznie może się trochę ciągnąć (zwłaszcza, gdy komuś coś wypadnie w realu i go nie będzie pare dni).
Różnica między taką grą na forum, a w rzeczywistości to dla mnie jak różnica w grze w serialu i w teatrze. W tym pierwszym niemal każde ujęcie można poprawić albo przynajmniej zmodyfikować (magiczna opcja edycji postów), a i drama zostaje ograniczona do minimum. W drugim przypadku już trzeba się orientować co i jak i z reguły nie da się cofnąć tego, co się zrobiło/powiedziało.
Ale cóż, zawsze możemy spróbować. Mogę poprowadzić scenariusz, tylko dla równowagi przydałby się ktoś mniej obeznany w temacie niż Kara i Vere
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Wysłany:
Wto 20:01, 07 Sie 2007
|
|
|
Silvaticus Cruor
|
|
Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Święte Miasto
|
|
Ja bym pograła... Mogę dojechać do Krakowa wszak to nie daleko
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Wysłany:
Wto 20:42, 07 Sie 2007
|
|
|
Mistrz Gry
|
|
Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 4963
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 43 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
|
Sprawa przedstawia się następująco: dojechać do Krakowa to pewnie nie jest problem, ale rozegranie całej sagi prawdopodobnie wiązało by się z przynajmniej kilkoma sesjami, więc pewnie musiałabyś "dojeżdżać". Stąd też gra skupi się pewnie na forum, gdzie wszyscy mają dostęp.
Nie jestem chyba okrutny ? Po prostu byłoby to dla Ciebie upierdliwe, ale gdybyś się uparła... Sam nie wiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Wysłany:
Wto 20:55, 07 Sie 2007
|
|
|
Malk Content
|
|
Dołączył: 02 Sie 2006
Posty: 3242
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 356 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków/ aktualnie Chrzanów
|
|
Z doświadczenia wiem, że niektórym nie chce się nawet dojechać na sesję z Huty
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Wysłany:
Śro 23:27, 08 Sie 2007
|
|
|
Malk Content
|
|
Dołączył: 02 Sie 2006
Posty: 3242
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 356 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków/ aktualnie Chrzanów
|
|
Kopiuję pytanie i składam samokrytykę
Jak bardzo może być "podrasowana" postać?
Czy po bożemu od zera (czyli punkty jak każą w podręcznikach) czy też można puścić ciut wodze fantazji (wiem wiem nie bardzo, ale takiego w miarę Obywatela)?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kara Boska dnia Pią 19:02, 31 Sie 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
Wysłany:
Śro 23:33, 08 Sie 2007
|
|
|
Mistrz Gry
|
|
Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 4963
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 43 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
|
Vere: nie jest przewidziana gra łowcami (przynajmniej w tym scenariuszu).
Kara: "kropek" jako takich nie rozdysponowujemy, więc nie będzie tak widać czy ktoś ma "2" czy "4". Zakładam, że wybrany atrybut czy zdolność jest na "odpowiednio wysokim poziomie". To taka prawie - specjalizacja. Dlatego też tylko dwa się wybiera, a nie tak jak jest normalnie, że można inwestować we wszystko po kolei. Ten wybór ma pomóc w rozstrzyganiu kłopotliwych sytuacji (albo wszystkich innych, które nie są jednoznaczne). Ze względu na totalny storytelling (kostami nie będę rzucał, jakby ktoś pytał) muszę mieć oparcie na pewnych elementach. Dla przykładu: trafienie z dużej odległości z pistoletu do przeciwnika u osoby, która nie ma broni palnej będzie bardzo trudne (nie powiem niemożliwe, bo strzelać - owszem - można, ale to prędzej tak żeby się pozbyć amunicji).
Ale żeby nie było, że nie odpowiedziałem na pytanie: postacie mogą być przegięte. Co mi tam. Raz się żyje. Byle nie były przepakowane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Wysłany:
Czw 22:55, 09 Sie 2007
|
|
|
Malk Content
|
|
Dołączył: 02 Sie 2006
Posty: 3242
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 356 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków/ aktualnie Chrzanów
|
|
A jak się sprawa ma z klanowymi dyscyplinami?
I czy do zdolności można dodać ekspresję?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Wysłany:
Czw 23:03, 09 Sie 2007
|
|
|
Mistrz Gry
|
|
Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 4963
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 43 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
|
Ekspresję jako taką podciągnąłbym pod samo już pisanie postów. Jeżeli powiedzmy ktoś napisze, że wykonuje coś "teatralnym gestem", to niejako automatycznie używa ekspresji (może nie do końca dobry przykład, bardziej by pasowało okazywanie emocji, ale cóż...) i rośnie jego/jej szansa na wywołanie wrażenia, które sobie umyślił.
A z dyscyplinami jest problem o tyle, że część z nich jest stosunkowo trudno przełożyć na realia forumowe. Powiedzmy, że spośród trzech dyscyplin klanowych wybieramy dwie: jedna będzie uznawana za dobrze rozwiniętą, druga za ledwie "naumianą". Ew. obie średnio na jeża
Co do jakichś zakulisowych zagrań (np. ktoś chciałby poprowadzić Pariasa, wymieszać jakieś dyscypliny etc.) najlepiej napisać do mnie. No chyba, że nie przeszkadza to, iż dostanie się to do publicznej wiadomości.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Wysłany:
Nie 12:38, 19 Sie 2007
|
|
|
La Figlia Della Tempesta
|
|
Dołączył: 24 Kwi 2006
Posty: 6265
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
Wątek sesyjny posprzątany, możecie zaczynać zabawę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|